0

ΑΘΗΝΑ
Γράφει  ο Παναγιώτης Γιαλός,

Την πενταετία 1954-59 ο Ολυμπιακός διέθετε τούς καλύτερους γκολκίπερ
όλων των εποχών. 

Τότε πέντε τερματοφύλακες έπαιζαν στις Εθνικές ομάδες. 

Κώστας Καραπατής (προερχόταν από τον Ηρακλή Θεσσαλονίκης)
Σάββας Θεοδωρίδης (από την ΑΕ Αμπελοκήπων) Μιχάλης Σουλαντρος (από τον
Ηλυσιακό) Μπάμπης Ζαρικος (από τον Αττικό) και Γιώργος Δελαπόρτας (από
την Δόξα Αλεξανδρουπόλεως. 

Ο Σάββας Θεοδωρίδης είχε τα περισσότερα προσόντα, ήταν θεαματικός ριψοκίνδυνος, εθεωρείτο ο καλύτερος Έλληναςτερματοφύλακας μετά τους Νίκο Πεντζαρόπουλο και Στάθη Μανταλόζη. 

Ο Σάββας Θεοδωριδης έπαιζε στην Εθνική Ελλάδος με 12 συνεχόμενες
συμμετοχές από το 1957 μέχρι το 1961  ρεκόρ ακατάρριπτο μέχρι
σήμερα.

Επί τέσσερα χρόνια είχε υπό την σκιά του τρείς καταπληκτικούς
νεώτερους τερματοφύλακες ενώ δεν μπορούσαν να παίξουν στην πρώτη ομάδα
του Ολυμπιακού είχαν καθιερωθεί στην Εθνική Νέων και Ενόπλων.

Με τον Σάββα Θεοδωρίδη είχαν ένα κοινό στοιχείο εγκατέλειψαν πολύ νέοι το
ποδόσφαιρο.


Γιώργο Δελαπόρτα είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που σε συνάντησα σήμερα
εδώ στον Περισσό στο σπίτι σου διότι ήσουν μέλος της χρυσής εποχής του Ολυμπιακού 1954-58 που πήρε τα 6 συνεχόμενα πρωταθλήματα και
ονομάσθηκε θρύλος. 

Βέβαια δεν είχες συμμετοχές σε επίσημα παιχνίδια διότι είχες την ατυχία να βρίσκεται στα δοκάρια του Ολυμπιακού ένας από τους τρείς καλύτερους γκολκίπερ ολων των εποχών Σαββα Θεοδωριδη,οι άλλοι δύο ηταν Νίκος Πεντζαρόπουλος Στάθης Μανταλόζης.


Με ποιά ονόματα έπαιξες μαζί στον Ολυμπιακό ο λόγος σε σένα Γιώργο.

Πρώτον θέλω να σε ευχαριστήσω που μου δίνεις την ευκαιρία να μιλήσω
για πρώτη φορά δημόσια σε συνέντευξη έχω να πώ πάρα πολλά για τις
όμορφες στιγμές που πέρασα στην πρώτη ομάδα της Ελλάδος τον Ολυμπιακό
και όχι μόνο. Ήταν τιμή μου που έπαιξα μαζί με έναν Αντρέα Μουράτη,
Θανάση Μπέμπη, Ηλία Υφαντή( δουλεύαμε μαζί στα Λιπάσματα με τον Ηλία
κάναμε πολύ παρέα) με Θέμη Μουστακλή, Ηλία Ρωσίδη, Κώστα

Πολυχρονίου, Μίμη Στεφανάκο, Μπάμπη Κοτρίδη, Μπάμπη Δρόσο, Γιώργο
Δαρίβα, Αντώνη Ποσειδώνα (έβαλε το γκολ με την Σάντος) Επίσης ήμουν
πολύ φίλος με τον Στάθη Μανταλόζη και μου μάθαινε τα μυστικά του
γκολκίπερ.


Με ποιόν προπονητή ξεκίνησες;

Με τον Βαγγέλη Χέλμη, Ντραγίσεβιτς, Κέμενι Τίμπορ, Ντράνκοβιτς,
Συμεωνίδη, Χατζησταυρίδη, μετά ήρθε ο Ιταλός Μπρούνο Βάλε. 

Όπως είπες δεν έπαιξα σε επίσημο παιχνίδι αλλά έπαιξα σε πολλά φιλικά παιχνίδια, στη μεικτή Πειραιώς, στην Εθνική Νέων 4 παιχνίδια, κύπελλο Πάσχα και Χριστουγέννων με τον Ολυμπιακό, κύπελλο Πειραιώς.

Πρίν από τα παιχνίδια της πρώτης ομάδος παίζαμε η Β ομάδα του Ολυμπιακού  με τις άλλες ομάδες του Πειραιά,Ατρόμητο,Εθνικό Προοδευτική,Άρη Νικαίας, και δεν
χάναμε ποτέ (έχω πάρει και  μετάλλια  από αυτούς τους αγώνες. 

Η βασική ενδεκάδα ήταν: Δελαπόρτας, Κουράντης, Χριστόπουλος, Αβραάμ, Καμπόλης,-Νικολιάς, Τσαντάκης- Κυριμόπουλος, Μπιμπίκος, Αλέφαντος, Δροσόπουλος,

Ήμουν πολύ φίλος με τον Μπάμπη Δρόσο,εγώ από την Πρέβεζα εκείνος από
την Λευκάδα. 

Στις Εθνικές παίζαμε μαζί με τον Θέμη Μουστακλή εκείνος
Εθνική Ενόπλων εγώ Εθνική Νέων ένα χρόνο πριν πεθάνει από λευχαιμία.

Στα Λιπάσματα που δουλεύαμε είχαμε και καλή ομάδα με Αντώνη Ποσειδώνα
Βασίλη Τερκεσίδη Ηλία Υφαντή και παίρνανε 500 δραχ. την εβδομάδα.

Στον Ολυμπιακό παίρναμε 50 δραχ. και ένα γάλα στις προπονήσεις και στους
αγώνες 500 δραχ.οι βασικοί παίκτες και 100 δραχ. οι αναπληρωματικοί.


Γεννήθηκες στην Πρέβεζα το 1937 πώς προέκυψε ο Ολυμπιακός και πως
βρέθηκες στην Δόξα Αλεξανδρουπόλεως;

Ο πατέρας μου ηταν διευθυντής στην Τράπεζα Αλεξανδρουπόλεως και
εκεί πήγα στο γυμνάσιο εκεί έμαθα μπάλα και γράφτηκα στην Δόξα.

Το 1954 έπαιζα στη μεικτή Θράκης εναντίον του Ολυμπιακού η ομάδα μου
ήταν η Δόξα Αλεξανδρουπόλεως, και με είδε ο Βαγγέλης Χέλμης του άρεσα
και με ζήτησε να κατέβω στον Πειραιά για τον Ολυμπιακό. 

Πράγματι με παρέλαβε ο Γιώργος Δαρίβας και έμενα σε ένα ξενοδοχείο στην Αθηνάς για φαγητό έτρωγα στην ταβέρνα του Γκιόκα στην Πλάκα παλιό παίκτη του Ολυμπιακού δεν είχα λεφτά εγώ.Στίς προπονήσεις του Ολυμπιακού
κατέβαιναν 5.000 φίλαθλοι στο καραϊσκάκη με 5 δραχ.εισιτήριο για να
μας δούν, κυρίως εμάς τους τερματοφύλακες ήταν ο Σάββας Θεοδωρίδης εγώ
ο Στέλιος Κουρουκλάτος, κι ο Μιχάλης Σούλαντρος που είχε έρθει από τον
Ηλυσιακό.

Γιατί σταμάτησες το 1958 το ποδόσφαιρο σε ηλικία 20 χρ.;

Ήμουν με την Εθνική Νέων στο Λουξεμβουργο και δέχομαι τηλεφώνημα
από τον Πρόεδρο του Ολυμπιακού Γιώργο Ανδριανόπουλο ότι η αίτηση μου
γιά την Τράπεζα Ελλάδος έγινε δεκτή και μου λέει απο εδώ είναι η
Τράπεζα το μέλλον σου, και από εκεί ο Ολυμπιακός. 

Εγώ διάλεξα την Τράπεζα, γιατί και τα δύο δεν γινόταν ήταν πρωί απόγευμα, και δεν υπήρχε χρόνος για τις προπονήσεις. 

Κατάφερα τελικά να πάω ένα χρόνο στον Άρη Αθηνών για να έρθει στον Ολυμπιακό το 1959 ο πρώτος σκόρερ της ομάδος αυτής Γκαβέρας, αλλά τελικά δεν έπαιξε σε κανένα επίσημο παιχνίδι στον Ολυμπιακό. 

Όταν έγινα διευθυντής στην Τράπεζα βοηθούσα πολύ κόσμο του Ολυμπιακού με διάφορα δάνεια και με κίνδυνο να χάσω και την θέση μου μερικά από αυτά δεν εξοφλήθησαν ποτέ,γιατί τώρα δεν είναι στη ζωή.


Πότε έγινες μέλος του συνδέσμου των Βετεράνων του Ολυμπιακού;

Να αναφέρω εδώ πρώτα οτι όταν ανέλαβε πρόεδρος στον Παναθηναϊκό ο
Γιώργος Βαρδινογιαννης γύρω  στο 1980 με φώναξε να συμμετέχω στην
οικονομική επιτροπή του Παναθηναϊκού, αν και ήξερε ότι ήμουν
Ολυμπιακός, διότι ο παλιός τερματοφύλακας του Ολυμπιακού ο Νίκος
Πολίτης ήταν πεθερός του Γιώργου Βαρδινογιάννη.

Όταν έφυγε από τονΠαναθηναϊκό ο "Καπετάνιος" έφυγα κι εγώ.

Το 1999 με φώναξαν στο συμβούλιο του συνδέσμου των Βετεράνων του
Ολυμπιακού και ανέλαβα το πόστο του ταμία. 

Αυτό μέχρι το 2007 που για προσωπικούς λόγους υπέβαλα την παραίτησή μου και έγινε δεκτή

Τον Ολυμπιακό με τι τρόπο τον παρακολουθείς κατεβαίνεις στο Καραϊσκάκη;


Όχι δεν πηγαίνω στο Καραϊσκάκη έχω πολλά χρόνια να κατέβω, τον
παρακολουθώ τηλεοπτικά και από το διαδίκτυο

















Δημοσίευση σχολίου

ΗΠΕΙΡΟΣ


 
Top